Maand 1 ...

13 oktober 2015 - Bonita Springs, Florida, Verenigde Staten

Tijd voor weer een verhaal! Laatste tijd niet heel actief hier geweest, voornamelijk omdat ik gewoon NIKS gedaan heb, beetje solliciteren, maar voornamelijk thuis zitten, leren voor m'n rijbewijs. Eindelijk heb ik weer iets te vertellen, onwijs veel beleefd !

Vorige week vrijdag was het tijd om naar Publix te gaan, om de laatste dingen te regelen zodat ik die zaterdag kon beginnen. Pa aan het werk, dus ik op mijn fiets die kant op. Begint al lekker, nog geen 3 minuten onderweg en een auto slaat me van m'n fiets af... Gelukkig heb ik hier niet veel aan overgehouden! Mijn knie lag alleen open, voetjes blauw en nog wat schaafwonden. Drama natuurlijk, want ik moest naar Publix. Ik ben eerst maar naar een benzinepomp gegaan om wat cola en pleisters te halen.. Toen ik bij Publix aankwam (10 minuten te laat, oeps..), kreeg ik weer een flinke tegenvaller. Ik was niet ingeroosterd voor zaterdag, dus er was geen plek meer voor me.. Ze zou me woensdag terug laten komen om alles nog even door te nemen en dan zou ik de week erop beginnen..

Vorige week ben ik ook het huis uitgetrokken door Amber, we moesten leuke dingen gaan doen! Natuurlijk vond ik dit helemaal niet erg, want de muren begonnen bij wijze van al op me af te komen haha! We zijn die middag ergens gaan lunchen, wat supergezellig was !! Even later kwam ook Devin erbij, en we besloten dat het tijd was ergens anders heen te gaan. Eenmaal daar aangekomen kregen we te horen dat er nog meer mensen naar ons toe kwamen om onze gezelligheid te joinen. We hebben er American football gekeken, maar ook wat drankjes gedronken, wat de overhand begon te nemen. We besloten om ons te gaan verplaatsen naar een andere bar, namelijk ''The cigar bar''. Super leuke plek waar ze ook live muziek spelen. Rond een uurtje of 11 kwam ook mijn vader erbij, hij was net vrij met werken. Wat heb ik een leuke avond gehad!

De week hierop heb ik voornamelijk niks gedaan. Woensdag moest ik nog even naar Publix om wat papierwerk te regelen, en dan zou ik zaterdag eindelijk mijn eerste introductiedag hebben! De zaterdag eenmaal aangebroken, was het een beetje teleurstellend. In plaat van dat we aan het werk gingen, zaten we met 30 mensen in een klaslokaal en werd ons verteld over de geschiedenis van Publix. Ook moesten we wat rollenspellen doen. Gelukkig werden we voor deze 6 uur wel betaald hihi.

Niet alleen heb ik mijn eerste intro-dag gehad op werk, maar daarnaast heb ik nog een heel druk weekend gehad ! Vrijdag heeft mijn oma me meegenomen om samen te lunchen, wat was dit een prachtige plek.. Het was een luxe restaurant aan het strand, dus uitzicht op het water. En dat niet alleen, het eten was zó lekker.. Volop genoten van deze ervaring. Wie er ook maar aan denkt hierheen te komen, ik neem je mee naar deze plek !! Na de lunch zijn we nog even naar mijn oma's huis geweest, want ik vond dat het tijd was om te zwemmen, dat had ik namelijk nog niet gedaan ! Natuurlijk was ik hier na 10 minuten al klaar mee, dus toen ben ik naar huis gegaan.
's Avonds kreeg ik een telefoontje van pa, ''hee Lizz, ik ben onderweg naar huis, vroeg vrij vanavond!'' We besloten uit eten te gaan naar een restaurant waar hij ook gewerkt heeft. Nog ook leuk iets, Savannah werk hier nog steeds!! Heel leuk. De eerste drankjes kreeg ik cadeau van allemaal ex collega's van mijn vader, en ook het dessert kregen we aangeboden door de eigenaar! Voor het eerst heb ik pompoentaart gehad, wat je aangeboden word sla je natuurlijk niet af. Wat was ik hier blij om, want ik heb ontdekt dat dat mijn nummer 1 verslaving is vanaf nu, zo lekker !! Savannah en ik besloten snel iets leuks te doen, en toen nodigde ze me uit om zondag met hun mee te gaan op de boot. Natuurlijk wijs ik dit niet af! Tof !

Sunday funday..
Het was zover, rond een uur of 12 zijn we vertrokken, en hebben we de hele dag rond ''gevaren'' op de speedboot ! Muziek, bier, zon, perfect ! Toen het tijd was voor ''the game'' zijn we ergens bij een haven de bar ingegaan om te kijken, zoals iedereen dat hier doet. Bij de bar hebben we wat gegeten, gedronken, en toen was het weer tijd om volop te chillen! Natuurlijk konden we het niet laten om eerst nog even in het water te springen. Aan het einde van de dag was ik zo moe, dat ik direct maar op bed ben gegaan, wat ook maar goed was..

..Want ik had de volgende ochtend om 10 uur 's ochtends een ander sollicitatiegesprek, bij Starbucks namelijk. Dit ging onwijs goed, en ik kreeg direct een baan aangeboden gekregen!
Direct erna had mijn vader alweer een hele dag gepland, we zouden namelijk naar de foodshow! Eerst moesten we nog wachten op Fransisco, die zou ons namelijk ophalen. Ik baalde eerst een beetje, omdat hij wat laat was, en ik begon echt honger te krijgen. Van pa mocht ik thuis niks eten, omdat ik met een honger gevoel daar heen moest van hem. Eenmaal daar aangekomen begreep ik helemaal waarom hij dat zei, en was ik er zelfs blij om! Alles wat je maar wou kon je daar ''proeven'', van rijst tot aan biefstuk, van vers fruit tot aan desserts. Geloof het of niet, hier word je toch wel héél erg vol en moe van! De dag vloog voorbij, ook veel nieuwe mensen ontmoet, dus voor we het wisten was het bijna het einde en begonnen ze alles weg te geven om zo min mogelijk mee terug te hoeven nemen. Bij mijn foto's zie je precies wat ik bedoel!

Genoeg getypt voor vandaag, tot snel!